Data Management

Tým Data Managementu FNUSA-ICRC působí jako podpora výzkumných
a administrativních týmů, jimž nabízí široké spektrum datových služeb – od návrhu a tvorby data-sběrného nástroje, přes správu databází a automatizované vyhodnocování dat, po zajištění souladu s právními, procedurálními
a kyberbezpečnostními předpisy FNUSA.

Data Management ve VÝZKUMU

Pod pojmem Data Management si představíme všechny praktiky, manipulace, vylepšení a procesy, které zajistí vysokou kvalitu vědeckých dat, která jsou dobře zorganizovaná, zdokumentována, uložena, udržitelně uchována, dostupná a znovuvyužitelná.

Corti, 2014

Cíle

  • Shromáždit všechna relevantní data
  • Převést data do elektronické podoby
  • Odstranit všechny nesrovnalosti a zachovat původní informace
  • Zajistit kvalitu shromážděných údajů
  • Uchovávat údaje pro další přezkoumání nebo další vyhodnocení
  • Vytvořit vysoce kvalitní data umožňující jejich další zpracování
  • Zajistit celkovou spokojenost s kvalitou údajů (zadavatel/poskytovatel)
  • Poskytnout data s dokumenty připravené k auditu
  • Předat data uložená v uzamčené databázi obsahující auditní stopu

Proč nepoužívat MS Excel na správu Vašich dat?

Používáním aplikace Excel jako databáze se vystavujete riziku, že budete pracovat s nepřesnými informacemi a ztrácet čas.

Vzhledem k tomu, že aktualizace jsou k dispozici až po uložení změn uživateli a soubory lze uložit do libovolného umístění, může existovat více verzí s protichůdnými nebo zastaralými údaji, které je třeba spravovat. Excel je užitečný pro organizaci souborů dat jen do určité velikosti. Jakmile dosáhnete horního limitu množství dat, reakce programu se zpomalí a hrozí pády softwaru a tím vzniklé chyby v programu a uložených datech.

Odstrašující případy využití MS Excel v Data Managementu

Data Management pro ADMINISTRATIVU

Služby oddělení Data Managementu lze využít i při práci v administrativním prostředí. Nabízíme pomoc při tvorbě online formulářů, registru pacientů, formulářů pro přihlašování na kurzy a semináře či při vizualizaci výsledků dotazníkových šetření.

Příklady využití ve FNUSA
  • Dotazník spokojenosti zaměstnanců
  • COVID-19 – Systém monitorace lůžkových kapacit ve FNUSA
  • Registrace na rehabilitace KTLR
  • Registrace účastníků na HR Awards
  • Využití online dotazníků při náboru nových zaměstnanců
  • Dotazník hodnocení vedoucích pracovníků FNUSA

Využíváme tyto programy:

Plánování
  • Předpřipravené šablony pro:
    • klinické studie
    • populační studie
  • Ganttův diagram
  • Automatická upozornění
  • Webové rozhraní
Databáze
  • Online formuláře a CRF
  • Bezpečné úložiště dat
  • Splňuje podmínky GDPR
  • Detailní řízení přístupových práv
  • Multicentrické studie
  • Historie změn
Výstupy
  • Tvorba přehledů a dashboardů
  • Přímé napojení na databáze
  • Aktuální data v reálném čase
  • Kontrola kvality dat
  • Interaktivní sestavy
  • Možnost statistických analýz

Dokumenty ke stažení